Waarom duurt het zo lang voordat de electro auto de gewone auto vervangt?

Of zie dat verkeerd. En zo ja, komt dit dat voornamelijk door financiële belangen? Of zijn er meer redenen voor?

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik bedoel dus financiële belangen van de overheid en olieraffinaderijen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Omdat het op dit moment geen oplossing biedt, de rijafstand te klein, en de vervuiling ontstaat alleen op een andere locatie, de oplaad tijd v/d accu duurt te lang. Kortom een politiek mooie uitvinding maar praktisch zeer gebruikelijks onvriendelijk. In ieder geval op dit moment, ik denk wel dat het in de toekomst gaat werken als er betere methodes komen om energie op te slaan en de rijafstand gelijk is aan een conventionele auto.

De oliemaatschappijen hebben er alle belang bij om het tegen te werken. Verder is de techniek ook nog niet voldoende ontwikkeld. En er is in de techniek veel verdeeldheid. Ieder bedrijf vindt zijn uitvinding de beste. Maar die verdeeldheid beperkt de productiehoeveelheid en dat maakt het product weer erg duur.

Ik denk dat de techniek moeilijk is, dat de infrastructuur lastig te implementeren is en... ik denk ook dat de autolobby 'stevig' is.

Omdat toch nog vele mensen dat heerlijke 'gegrom' van die oude verbrandingsmotor liever horen dan.......

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100