Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom duurt het zo lang voordat de electro auto de gewone auto vervangt?

Of zie dat verkeerd. En zo ja, komt dit dat voornamelijk door financiële belangen? Of zijn er meer redenen voor?

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik bedoel dus financiële belangen van de overheid en olieraffinaderijen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vervoer
935

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Omdat het op dit moment geen oplossing biedt, de rijafstand te klein, en de vervuiling ontstaat alleen op een andere locatie, de oplaad tijd v/d accu duurt te lang. Kortom een politiek mooie uitvinding maar praktisch zeer gebruikelijks onvriendelijk. In ieder geval op dit moment, ik denk wel dat het in de toekomst gaat werken als er betere methodes komen om energie op te slaan en de rijafstand gelijk is aan een conventionele auto.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zou zeggen rijdt eens met zo'n auto naar zuid Spanje op vakantie, denk dat je meer dan weken aan het rijden bent om er te komen. Positief gezien drie honderd kilometer rijden 12 uur opladen. Veel plezier. Dat de politiek je anders wil doen geloven is mij duidelijk.

Andere antwoorden (3)

De oliemaatschappijen hebben er alle belang bij om het tegen te werken.

Verder is de techniek ook nog niet voldoende ontwikkeld.

En er is in de techniek veel verdeeldheid. Ieder bedrijf vindt zijn uitvinding de beste. Maar die verdeeldheid beperkt de productiehoeveelheid en dat maakt het product weer erg duur.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat de techniek moeilijk is, dat de infrastructuur lastig te implementeren is en... ik denk ook dat de autolobby 'stevig' is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat toch nog vele mensen dat heerlijke 'gegrom' van die oude verbrandingsmotor liever horen dan.......
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding