Vanwege de verwachte winterse weersomstandigheden gaan de geplande asfalteringswerkzaamheden aan de N33 tussen Veendam en Zuidbroek komend weekend niet door. De werkzaamheden stonden gepland van vrijdag 8 maart 19.00 uur tot maandag 11 maart 06.00 uur. De N33 tussen Veendam en Zuidbroek is dit weekend dus gewoon open voor het verkeer. De geplande werkzaamheden tussen Assen en Gieten gaan wel door. Deze werkzaamheden zijn minder weersgevoelig. In de bovengenoemde periode is de N33 tussen de aansluiting A28 Assen en knooppunt Gieten afgesloten voor het verkeer.

De werkzaamheden tussen Veendam en Zuidbroek worden verplaatst naar een nader te bepalen weekend of nacht. Op werkdagen blijft de N33 overdag volledig bereikbaar.

Verdubbeling N33 Assen - Zuidbroek

Rijkswaterstaat gaat, in samenwerking met de provincies Groningen en Drenthe en de omliggende gemeenten, de N33 tussen Assen en Zuidbroek verdubbelen. Dit gebeurt om de veiligheid en de doorstroming te verbeteren en de bereikbaarheid van de regio te vergroten.