Hoe kan ik soepel optrekken met een benzinemotor-auto?

Ik krijg les met een Golf 6 met benzinemotor. Alleen valt de motor bij elk stoplicht uit als ik wil optrekken. Heeft iemand tips om soepel op te trekken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vervoer
2.2K

Antwoorden (3)

Koppeling langzaam opkomen en gas een beetje indrukken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het geeft niks dat de motor af slaat als je beginner bent. Je moet nog het spel met de pedalen leren. Vraag je leraar(es) eens om een aantal keren dat precies te oefenen als dat jou hindert.
Als je bang bent dat de motor af slaat kun je eerst een beetje gas geven. Dan zal de motor wat sneller gaan draaien. Niet in paniek raken maar de koppeling rustig laten opkomen. Daarbij ga proberen uit te vinden waar de koppeling "aangrijpt" Op dat moment maken motor en versnellingsbak contact en zal de auto gaan rijden.
je kunt de koppeling op twee manieren laten opkomen. Je kunt je voet op je hak laten scharnieren. Dat geeft iets meer controle maar sommige mensen hebben niet de elasticiteit in hun enkel daarom is er ook een tweede manier. laat je hele voet omhoog komen. Vooral bij een grotere slag in de koppeling is dat prettiger.
Uitproberen en oefenen. Je komt er vanzelf. De grootste dommert kan auto rijden. Kijk maar eens goed om je heen. Dus jij zult het ook wel leren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"De grootste dommert kan auto rijden. Kijk maar eens goed om je heen. Dus jij zult het ook wel leren."
Dat zal wel als compliment bedoeld zijn. :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is meer een observatie. Maar ik ga nog altijd van het goede uit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ahahaha dankjewel voor je peptalk! :))
Of het nu een diesel of met benzinemotor maakt niets uit.Het is gewoon de feeling (gevoel voor koppelen) dat je zelf moet opbouwen.Dat geldt voor elk geschakeld voertuig met versnellingsbak en of dat nu een brommer motorfiets auto of tractor is