Wat betaalde je rond 1960 voor een liter bezine?

Toegevoegd na 39 seconden:
bezine =benzine

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vervoer
15.8K

Het beste antwoord

Ik heb nog een oud boekje van mijn vader gevonden met de benzineprijs uit 1964. Er werd toen fl. 0,514 per liter betaald. Dus geen Euro's maar Gulden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik kan niet verder terug dan 1971
Met de stijgende brandstofprijzen, die vorige zomer recordhoogtes bereikten, is de vraag actueel of brandstof duurder is geworden ten opzichte van vroeger. “Als we alleen naar de absolute literprijzen kijken, dan is die conclusie snel te trekken: ja, een liter benzine is fors duurder geworden”, zegt Jan Bessembinders, manager BOVAG Tankstations. “Een liter superbenzine kostte in 1971 (omgerekend van guldens naar euro’s) € 0,31. Op 1 juli 2008 kostte een liter gemiddeld € 1,69. Dat is dus een royale vervijfvoudiging van de prijs.”
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
Het inkomen was ook een stuk minder
http://www.gemiddeld-inkomen.nl/inkomens-vanaf-1970.php
ronron1212
11 jaar geleden
Ja dat klopt wel