Waarom rijden/zitten mensen op een paard?

want wat is de reden waarom mensen persé op een paard moeten zitten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vervoer
2.4K
Powergen
11 jaar geleden
Hoezo zielig als trefwoord?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vraag me wel altijd af of de paarden het wel leuk vinden. Maar dat is weer een vraag op zich.
gvrox
11 jaar geleden
Als je erop staat of ligt dan val je er sneller van af.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Omdat een egel niet lekker zit en een kat zelfs geen miauw meer zegt nadien :p
walter
11 jaar geleden
Als je er achteraan blijft rennen, hou je het paard niet bij. Er op zitten is een stuk makkelijker.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Omdat het Kan...

Het beste antwoord

Vroeger waren er nog geen auto's. Men heeft toen ontdekt dat paarden makkelijk tam te maken zijn, en dat ze sterk genoeg zijn om een mens te dragen. In die tijd was het de enige manier om snel grotere afstanden af te leggen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zolang een paard goed verzorgd wordt en regelmatig lekker kan rennen en bewegen, is het voor het paard niet zielig.
bamibal
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt

Andere antwoorden (5)

Omdat mensen en ook vaak paarden dat graag doen, denk eens aan het uitzicht en het je één voelen met een ander levend wezen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Omdat sommige mensen dat leuk vinden, als een hobby en/of als sport.
11 jaar geleden
Vroeger werden paarden veelvuldig gebruikt om snel van A naar B te komen. Tegenwoordig is die 'nood' van destijds uitgegroeid tot een hobby en voor sommigen tot een sport.

En omdat mensen het leuk vinden, anders was het na het oplossen van de 'nood' wel snel voorbij geweest.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
vroeger uit noodzaak, erop of er achter in een kar die voortgetrokken werd

nu, omdat het een hele fijne bezigheid is paardrijden.

normaal gesproken begin je in een manege, waar je binnen in een bak rijdt, sommige mensen doen dat tientallen jaren, anderen gaan buiten rijden en dát is waar het om gaat...

buiten is het heerlijk, in de bossen, op de hei of op een eindeloos leeg strand aan de waterlijn...
het gevoel dat je daarbij krijgt is niet te beschrijven

Toegevoegd na 3 minuten:
sommige jonge kinderen, meestal meisjes hebben een periode dat ze dolgraag naar de ponyclub willen, ze spelen dan niet met poppen thuis, maar verzorgen de pony's en rijden er natuurlijk ook op.
dat is dus de zogenaamde 'verzorgpony'.

waarom rijden op een paard ? het is een sport, misschien geeft het mensen wel een machtig gevoel om het dier zo groot is...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Omdat paarden grotere en sneller en afstanden af kan leggen dan een mens. Dus in vroegere tijden toen de lieve heer ons nog geen auto had geschonken maar wel een paard gingen mensen paarden temmen en gebruikte deze om zich te verplaatsen.