Wat gebeurt er met de geld die een taxichaffeur per dag heeft verdient? Is het van hemzelf of niet??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vervoer

Antwoorden (4)

Als het een particulier is, dan is het geld voor hem zelf. Als hij bij een taxicentrale werkt, gaat het naar dat bedrijf dat hem een vast maandsalaris geeft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Particulier is geen bedrijf maar wij allemaal dus heeft niks met de vraag te maken . Hij kan wel eigen baas zijn en voor een taxicentrale rijden zoals in de grote steden
Vaak wordt dit ingeleverd bij de baas en krijgt de chaffeur maandelijks zijn geld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hangt er van af. Als het om fooi gaat, dan mag je het houden. Je moet dit wel opgeven bij de belastingdienst bij je jaarlijkse aangifte. Gaat het om geld van kontante ritten, dan is dat geld voor de werkgever. Ik wil je hierbij aanraden om dit zelf na te tellen en een overzicht aan je werkgever te geven. Hierover ontstaat vaak discussie.
Ben je eigen baas, dan is alles voor jou!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als hij voor een baas werkt moet hij op het einde van de maand al het ingekomen geld gaan afgeven bij de baas, daarna wordt zijn maandelijks inkomen gestort. Indien het zijn eigen taxibedrijf is, mag hij al het geld natuurlijk zelf houden, hij moet uiteraard wel nog veel onkosten betalen. Wat de chauffeur sowieso wel mag houden zijn de fooien, dit is net zoals de horeca, sommige bedrijven werken met een gezamenlijke pot, en op het einde van de maand doet het volledige personeel er samen iets mee, bv. iets gaan drinken of ze verdelen het, maar in de meeste taxibedrijven mogen de chauffeurs hun eigen fooien in hun eigen zak steken!