Waarom maakt een 45km auto meer lawaai dan een normale auto?

Is dat een toeren kwestie of maken ze gebruik van een meer vergelijkbare scooter motor

11 jaar geleden
in: Vervoer
4.3K

Antwoorden (5)

Deze "auto's" hebben een ééncilinder motor en die loopt nou eenmaal niet zo mooi en rustig als een viercilinder.
jc54
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
vaak zijn dit 2takt motortjes, en die maken nu eenmaal meer geluid.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dieseltjes zul je bedoelen, benzine motortjes geven niet voldoende vermogen.
Het is een zijklepsmotor vergelijkbaar met een grasmaaier, die maakt ook een rotherrie. dan zijn toeren niet zo belangrijk maar meer degelijkheid en het verbruik is ook niet zo hoog.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Worden vaak nog aangedreven door een tweetakt motortje! Die produceren relatief veel decibellen....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tegenwoordig hebben de meeste auto's waterkoeling en die maken veel minder herrie dan de luchtgekoelde motoren die meestal in 45 km auto's worden toegepast. Denk maar aan conventionele motorfietsen als Harley's.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een brommobiel heeft altijd een dieselmotor met een maximaal toegestaan vermogen van 4 kilowatt. Vrijwel altijd is dat een tweecilindermotor (viertakt) met een cilinderinhoud van 400 tot 523 cc, of een benzinemotor met maximaal 50 cc. Het ledig gewicht mag niet hoger zijn dan 350 kilogram. Alle brommobielen hebben een Variomatic, bekend uit de vroegere DAF-automobielen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
licht die - dan ook toe.