Wat betekent in Groot-Britanië: "No hard shoulder for 800 yrd"?

Ik weet dat yrd voor yards staat.

Picture for question
11 jaar geleden
in: Vervoer
13.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat vroeg ik me dit voorjaar ook al af. Vergeten te vragen toen. Maar nu zullen we 't weten :)

Het beste antwoord

Hard shoulder = verharde berm, oftewel vluchtstrook.

Toegevoegd na 2 minuten:
In Nederland wordt daar ook voor gewaarschuwd met een bord met schuine witte strepen.

Toegevoegd na 3 minuten:
"No hard shoulder for 800 yrd" betekent dus: geen vluchtstrook over een lengte van 800 yrd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
komende 800 yards geen vluchtstrook

Andere antwoorden (2)

Ik neem aan geen harde berm, of zoals in nederland wel eens staat onverharde berm!

Toegevoegd na 1 minuut:
of ja zachte berm

Toegevoegd na 6 minuten:
***FOUT!! HET MOET ZIJN***

Na even googlen moet het zijn : geen vluchtstrook
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou denken dat het geen vangrail zou zijn...
Powergen
11 jaar geleden
Haha en wat is het nou van de 3? Zachte berm, geen vluchtstrook of geen vangrail??
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Powergen: het is hetzelfde; een zachte berm of geen vluchtstrook. Die vangrail was mijn idee, niet een antwoord.
In mijn woordenboek staat voor hard shoulder: verharde berm, vluchtstrook. Het zou kunnen zijn dat het dient voor twee begrippen dus jouw idee kan ook goed zijn. Op internet (zie bron) wordt bovenstaande stelling onderschreven. Bij het onderdeel bouw en constructie staat zelfs als de nederlandse vertaling alleen:
harde berm.