wat kan dit probleem wezen bij een peugeot 405 uit 93?

hallo als ik op de snelweg rij of in de bebouwdekom klein kwartiertje geeft de temperatuur meter 95 graden aan, en op de snelweg 110 graden. het lijkt me niet echt goed, wat kan de oorzaak zijn? koppakking of de thermostaat of.... groeten

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vervoer

Antwoorden (4)

Als je zonder rookontwikkeling gewoon kan rijden met die voiture, dan heb je een kapotte meter, geef er eens een tik op.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
uit je motorkap zou een enorme witte wolk moeten komen
Twee dingen die me gelijk te binnen schieten:
Thermostaat defect (dan zal je verwarming het ook niet doen) maar ik denk eerder aan een defecte ventilator (of de aansturing middels sensor hiervan) Controleer voor de zekerheid je niveau van de koelvloeistof.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan van hieruit niet beoordelen wat er defect is. Ben dan ook van mening dat je e.e.a. zal moeten (door)meten. Dus zal je eerst moeten kijken wat er defect is en niet klakkeloos zomaar dingen gaan vervangen. Meten is weten. Denk ook als je niet zo handig bent of niet zoveel er van af weet, je dit beter kan overlaten aan iemand die weet te doen n.a.v.wat hij/zij meet.
Gissen is missen! en kost je onnodig geld.
En... wees zuinig op je meter. Niet onnodig op slaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zou zo maar kunnen. Dit is van hieruit niet te zien en ook niet te beoordelen.
Dan blijft er weinig anders over dan te laten beoordelen wat voor vloeistof er onder je auto ligt. M.v.g. TegenXinnig
Dat is een peugeot kwaal, heb t zelf ook gehad heb er toen wat koelvloeistof in gekieperd terwijl t volgens de richtlijnen goed was, blijkelijk moet er net iets meer in zitten dan aanbevolen staat. bij mij was t toen opgelost.

Toegevoegd na 3 minuten:
En let op je toeren bij t schakelen hou t onder de 3000 toeren.
dat is in alle opzichten voordeliger.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
een defecte meter of radiateur laat water niet circuleren omdat deze is dichtgeslipt.ook kan de waterpomp de schuldige zijn.