hoe lang duurt het voor 1 pakje dat je op de post doet op z,n bestemming is,binnen nederland? het wordt per briefpost opgestuurd,ik verwacht wat vanmp

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Let wel op maandags word eigenlijk niets afgeleverd.
Meestal is dat alleen rouwpost enz.. Even een kleine toevoeging dus.
Maar dus meestal wat de vorige al zei.

Antwoorden (3)

Postnl hanteert een bezorgtijd van 24 uur.. Met uitzondering duurt het 48 uur... Maar normaliter zou je het binnen een dag moeten hebben..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Fozziebear : hanteren en waar maken = niet hetzelfde !
@vijftig : Minimaal 2 of 3 werkdagen en als je pech hebt
5 werkdagen !
Vorige week vrijdag deed iemand voor mij een pakje op de post en gisteren woensdag 28.03.2012 heeft TNT post het bij mij bezorgd.
Eigen ervaring is geen bron, maar wel erg bruikbaar...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het door de brievenbus gaat en het is op tijd op de bus gedaan ('s avonds dus) zou het op de volgende dag bezorgd moeten worden (tenzij zon- of feestdag).

Maar ja, soms is het adres niet goed leesbaar, soms is de postcode verkeerd en soms maken mijn collega's een fout.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pelle, op zich prima antwoord, gegeven vanuit jouw eigen ervaringen. Maar jammer dat je op tijd als 's avonds omschrijft. Dit zou toch voor de lichting van de brievenbus moeten zijn, dus (afh vd bus en wijk) voor 17.00, 18.00 of 19.00 uur moeten zijn. Als je jouw antwoord leest, zou je kunnen denken dat om 20.00 uur posten op tijd is om de volgende dag te bezorgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@pelle, een paar maanden geleden stuurde een kennis van mij op zondag (dus maandag) bij een 'postkantoortje' in de Jumbo in Veghel - Noord Brabant een pakje (klein = model brievenbus - inhoud mobieltje nokia 1616).
Ik/wij verwachtten dit pakje misschien op donderdag / vrijdag, dus 4 a 5 werkdagen later. Geloof het of niet :
het werd in de brievenbus (dus het was inderdaad klein) bezorgd op maandag, en dan niet de maandag na de vrijdag (drie dagen later), maar een week LATER...!

Beste pelle, leg het me uit, ik was natuurlijk blij dat het aankwam, ik ging er al vanuit dat het gestolen was en verzekeren dus maar weer de volgende keer, ik snap niet waarom dat zo lang duurde.
Het was keurig inclusief postcode geadresseerd, ook goed leesbaar, leg het me svp uit?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
stellalala, ik heb juist geen tijd genoemd omdat het overal anders is en dat leek me wel duidelijk. Op tijd dus voor waar je je poststuk bezorgt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jodokus, ik heb toch al gezegd dat mijn collega's fouten kunnen maken (net als ik). Er kan van alles gebeurd zijn met jouw pakketje dat weet ik niet, het kan ergens achter gevallen zijn of nog talloze andere mogelijkheden. Wat ik wel altijd zeg: ga klagen via http://www.postnl.nl/voorthuis/klantenservice/klacht.aspx
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pelle, het was geen aanval. Ik ben alleen verbaasd en zeker als ik dan hoor/lees wat Fozziebear te zeggen heeft!
En waarom ik nou negatieve duimen krijg : Joost mag het weten .... Bedankt voor het klachten mailadres.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pelle, het was geen aanval. Ik vertel hier 2 x ware gebeurtenissen, en ben dan heel verbaasd omdat ik negatieve duimen krijg (waarom?) en als ik dan lees wat @Fozziebear te vertellen heeft, waarom telt de waarheid niet meer, beloften daar bezondigt de politiek zich al dagelijks aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen idee jodokus, ik vond het alleen niet prettig dat je naar iets vraagt wat al in mijn posting staat toch? Verder is jouw 2-3 werkdagen echt fout omdat het standaard dus gewoon 1 werkdag moet zijn. Dat is dus een uitzondering en geen antwoord op de vraag. Het antwoord is dat het op de eerstvolgende dag bezorgd moet worden mits het een zon- of feestdag is tenzij het 's avonds niet voor 17, 18 of 19 uur (afhankelijk van de plek) bezorgd is. Dat er uitzonderingen zijn is logisch, door fouten van wie dan ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel. Dan heb ik dus 2 x achter elkaar pech gehad! Het zij zo.