Waar komt dat gedeelte van de A8 bij Westzaan uit?

Als je richting west rijdt op de A8 moest je vroeger bij de N8 eraf. Want de weg liep niet door.
Ik ben er jaren niet geweest, maar nu hebben ze de A8 verlengd. Waar kom je uit?
In de buurt van Beverwijk?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Was het maar waar dat ze hem door hadden getrokken naar de A9. ;-(

Antwoorden (3)

A8

De A8 loopt van de A10/Ring Amsterdam bij knooppunt Coenplein, ten noordwesten van Amsterdam richting Zaanstad en Zaandijk. De snelweg kruist de A7 bij Zaanstad op knooppunt Zaandam en is 10 kilometer lang.

Wist u dat?

De A8 volgens het oorspronkelijke plan veel langer zou zijn? De weg zou worden doorgetrokken tot de A9 bij Heemskerk, ter hoogte van verzorgingsplaats Akermaat. De aanleg van de A8 is echter in 1974 gestaakt, waardoor de snelweg ter hoogte van Zaandijk ophoudt. De werkzaamheden zijn toen stopgezet vanwege bezuinigingen op de begroting van Rijkswaterstaat.

Als je de link opent, zie je een kaart hoe de A8 precies loopt nu.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuk maar je geeft geen antwoord op zijn vraag
De A8 loopt nog geen meter verder dan hij in 1974 deed. De ontbrekende schakel Westzaan - knooppunt Beverwijk ontbreekt nog steeds.

Toegevoegd na 58 seconden:
De link in de bron geeft heel veel informatie over de ontwikkeling van de snelwegen in Nederland.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De weg is verlengd maar het is de A8 niet meer naar een lokale weg.
De weg loopt door naar de nieuwe wijk Assendelft wat bij Assendelft hoort.

Toegevoegd na 1 minuut:
De wijk Saendelft bedoel ik dus
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar daar is het geen A8 meer, die houdt op voor de brug.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat klopt, zoals ik al aangaf kom je uit in een wijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat klopt, zoals ik al aangaf kom je uit in een wijk.