Wat zijn de totale kosten per kilometer provinciale weg, 2x1 rijstrook, ZOAB? En wat zijn de kosten van de aanleg van een ongelijkvloerse kruising?

Ik moet de totale kosten, bij benadering, weten voor de aanleg van 1 kilometer ZOAB voor een provinciale weg. Deze provinciale weg zal 2 maal 1 rijstrook hebben en ongelijkvloerse kruisingen. Ook zou ik graag de kosten willen weten van het aanleggen van één van deze ongelijkvloerse kruisingen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer
6.4K

Antwoorden (1)

Zal moeilijk zijn hier een concreet antwoord op te geven.
Volgens Autoweek van deze week kost een m2 deklaag asfalt van een weg met 2 x 2 rijstroken, plus twee vluchtstroken (totale breedte 11 meter) tussen de € 480 en 825.
Dit bedrag door twee delen zal niet opgaan.
De onder gelinkte bron geeft 30 miljoen per kilometer.
De prijs is mede afhankelijk van extra voorzieningen die moeten worden getroffen. Uiteindelijk kan je hier dus niet zoveel mee.
De aanleg van een ongelijkvloerse kruising (viaduct) is van vele factoren afhankelijk, maar wordt bij de onderstaande link gesteld op 80 miljoen euro.