ik wil met een anonieme ov chip kaart van groningen naar maastricht en heb 20 euro op mijn kaart gezet alleen de reis kost meer

Wat gebeurt er dan in maastricht ,uiteraard met de trein?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer

Antwoorden (3)

Je kan 5 euro in de min komen te staan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij inchecken met een anonieme kaart wordt er €20 afgeboekt. Bij uitchecken op je eindbestemming wordt het echte bedrag afgerekend. Dat kan betekenen dat er geld teruggestort wordt óf dat er nog extra afgeboekt wordt. Bij niet uitchecken ben je je €20 kwijt. Als je van Groningen naar Maastricht reist (zonder korting) zou ik me kunnen voorstellen dat je vergeet uit te checken....
12 jaar geleden
Dan krijg je een negatief saldo van Euro 3,50 op je kaart. (Max. tarief enkele reis 2e klas in Nederland met NS = 23,50).