Is het toegestaan met je auto een tractor in te halen op een weg met doorgetrokken streep (dus inhaalverbod) en die verboden is voor tractoren?

Het gaat om een buiten bebouwde kom weg waar je maximaal 80 km/u mag rijden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer
16.9K

Het beste antwoord

Dit is niet toegestaan ondanks dat er een trekker rijdt die er niet mag rijden, dit betekent niet dat jij de regels aan je laars mag lappen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee, in het Reglement verkeerstekens en verkeersregels is geregeld dat bestuurders een doorgetrokken streep niet mogen overschrijden en zich niet links van een doorgetrokken streep mogen bevinden, tenzij er aan de rechterzijde een onderbroken streep is aangebracht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, bij een inhaalverbod mag je ook een tractor, die daar niet hoort, niet inhalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dat mag niet. De tractor bestuurder is fout, maar dat betekend niet dat de overige weggebruikers ook opeens mogen doen wat ze willen. Zou mooi zooitje worden. De doorgetrokken streep is daar waarschijnlijk niet voor niks.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat mag, maar enkel als de tractor zeeeer traag rijdt. In dat geval kan hij beschouwd worden als een vaste hindernis. En je mag een doorgetrokken streep overschrijden om een vaste hindernis te passeren. (Immers anders kan het gebeuren dat je ten eeuwige dagen daar moet staan wachten.)
Maar wat de definitie is van zeeeer traag, daar kan over gediscussieerd worden.