Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom rijden we nog niet massaal op waterstof?

Hoe lang gaat het nog duren voordat we de fosielle brandstoffen vaarwel gaan zeggen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vervoer
1.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vanmiddag nog op BBC world service. Amerikanen gaan binnenkort over op gas rijden ( vloeibaar aardgas) . Is goedkoper, en er is nog veel gas...

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Goede vraag! Heb ik mijzelf ook vaak afgevraagd. De reden is volgens mij dat onze overheid jaarlijks werkelijk XXX-miljarden verdiend aan de fossiele brandstoffen, en dat er dus geen enkel belang van overheidswege ervaren wordt om oplossingen te initieren! Vergis je niet in "onze overheid" als de op eigen merites grootste "drugs- en gok-dealer" van ons eigen land en de overheden van omringende landen!!! Zgn "accijnzen" op brandstoffen, alcohol, nicotine, directe winst op gokken; zonder ook maar enige schaamte!
Ik meen dat bijvoorbeeld slechts 10% van de benzineprijs de werkelijke kosten (+winst!) zijn van de betrokken bedrijven inclusief leverancier. De rest is wat heet: "belasting". De vraag is dus werkelijk: hoe in den vrede is de grootste belanghebber van gebruik van fossiele brandstoffen te motiveren om echt milieugerichte initiatieven te onderzoeken en te organiseren? Want van een centraal georganiseerde maatschappelijke beweging met forse investeringen zullen we het in die zin moeten hebben. De rest is politieke "bla-bla" en winstbejag.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

het produceren en opslaan van waterstof is op dit moment nog te duur ,en de opslagcapaciteit van een tank is nog te klein, de actieradius word dan veel te klein.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het grootste probleem met waterstof is niet zozeer de productie, maar de opslag. Waterstof is dusdanig klein dat het bij zeer geringe temperatuur verdampt & niet onder druk veilig als vleoistof te transporteren. En elke stof die waterstof kan binden om in een tank te gebruiken als medium, heeft een te sterke binding om het waterstof weer af te geven aan de motor.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat er nog teveel aan fossiele brandstoffen verdient wordt. En de prijs kán nog veel hoger.
Pas als de voorraad zo klein wordt dat we écht niet meer verder kunnen gaan we nadenken over alternatieven. DOM? Ja, misschien wel maar zo werkt onze vraag en aanbod economie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat die olie sjieken wel zorgen dat hun fortuin door blijft lopen.

En wat de rest zei het verdampt..

Ik denk toch dat we het later op bloemen olie ofzo doen , maarja zien we dan wel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding