Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waar komt de hoogte vandaan die ik zie op m'n navigatie systeem?

ik heb een navigatie systeem (navigon), waar ik rij kan ik ook de hoogte zien, deze hoogte komt die door de satellieten (bepalen deze de hoogte) of staat het bij op de kaart en waar je dan rijdt wordt de hoogte automatisch aangegeven?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vervoer

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

De posities van de satellieten zijn bekend. Als je maar voldoende satellieten binnen bereik hebt kun je met de wet ven pythagoras steeds nauwkeuriger je hoogte bepalen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zelf denk dat de hoogte in de kaart is opgenomen, en als het navigatie systeem weet waar je rijdt (via de satellieten) dan automatisch de hoogte wordt aangegeven. 2 keer geen waardevol antwoord, weet iemand hier meer van, b.v. iemand van TOMTOM
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het heel dapper om een min te geven.. nog veel dapperder is beredeneren waarom er een min gegeven wordt. Nog stoerder is om met feiten aan te komen i.p.v. een gedachte of idee. Ik heb zojuist een derde bron toegevoegd waarin mijn antwoord gewoon bevestig wordt. Weliswaar wordt daar de stelling van Pythagoras niet genoemd, maar kijk naar de plaatjes, denk terug aan je schooltijdperk en laat de wiskunde in je opborrelen. Dus succes met TOMTOM benaderen, maar die gaat je in meer of minder woorden gewoon hetzelfde vertellen. http://www.weethet.nl/dutch/gps_howitworks.php
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je hebt gelijk, sorry
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing