Gemiddelde prijs taxi Londen Heathrow (vliegveld) naar Londen City?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer
2.4K

Het beste antwoord

Heathrow met de taxi

Bij de luchthavens van Londen staan bijna altijd al taxi's klaar. Vraag de chauffeur of het taxibedrijf eerst hoeveel uw rit zal kosten. Gebruik alleen zwarte Londense taxi's of een goed bekend staand taxibedrijf, ga nooit mee met taxi's zonder vergunning. Een enkele reis in een zwarte taxi van/naar het centrum van Londen kost ongeveer £40,00 (dat is in Euro's ook ongeveer 40).

http://www.visitlondon.com/nl/vervoer_en_informatie/luchthavens/de-luchthaven-london-heathrow

Als ik jou was zou ik trouwens ook eens kijken naar alternatieven:

METRO:
Via de metro kun je op Heathrow gemakkelijk naar het centrum van Londen. De naam van de metroverbinding naar Londen is de Piccadilly Line. Tip: Met een Travelcard kun je 1, 3 of 7 dagen vrij reizen in Londen. Het is geldig in alle bussen, trams en op alle metrolijnen. Een Travelcard is vrij goedkoop.

TREIN
Bij de terminals zijn ook twee treinstations. Er vertrekken treinen naar verschillende steden. De treinverbinding Heathrow Express en Heatrow Connect rijden van London Heathrow Airport naar Paddington station.

BUS
Er zijn op het vliegveld een aantal express bussen te vinden. Zo zijn er twee National Express diensten. Eén naar het Vicoria Cross busstation in het centrum van Londen en één naar verschillende steden in Engeland. De Oxford Express gaat o.a. naar Oxford. Een rit naar het centrum van Londen kost zo'n 10 pond (de metro is goedkoper) en ieder kwartier (tot 21.35) vertrekt er een bus vanaf het vliegveld. Naast deze Express bussen zijn er de hele nacht ook gewone busdiensten.

http://www.rugzaktrips.nl/europa/vliegvelden_londen.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

ik denk dat dat dat ritje je wel 40 tot 50 pond gaat kosten, maar waarom neem je de metro niet, je stapt in bij het vliegveld en stapt uit bij elk metro station in het centrum