Hoe kun je een vinyl plaat verzenden? Een hele grote doos of bestaan er speciale enveloppen?

Het past niet door de brievenbus toch?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Past inderdaad niet door de brievenbus. Lengte mag wel (max 38) maar breedte is maximaal 26.5. Het wordt dus een pakketje van +/- 30 bij 30. LP verzenddozen zijn best te krijgen, maar dan wel direct voor 10 of 20 stuks. B.v. hier: http://www.wydr.nl/verzending/verzenddozen-1-3-lps.html Hier is nog een tip: http://www.platencollectie.nl/verzendadvies.html Zelf zou ik het anders doen. Kijk in je platencollecties of je nog albums met meerdere LP's hebt, waar je echt nooit meer iets mee zult doen. Die 3 LP's weggooien en je hebt een prima doos. Maar het kan nog simpeler. Gewoon in een krant pakken, zodat het een beetje veert, als extra bescherming eventueel een kartonnetje erbij, voor de stevigheid. Net papiertje eromheen, hoekjes even goed verstevigen met plakband, etiketje voor de adresgegevens, en met koeienletters BREEKBAAR erop, op beide kanten. Gaat er niks mis. Succes! ;-)

Je kunt het als pakketje versturen. Bij TNT zijn dozen te koop, maar of er speciale dozen zijn voor een plaat waag ik te betwijfelen. Je zou eventueel een grote doos kunnen aanschaffen en de loze ruimte opvullen met luchtkussentjes.

Een LP past idd niet door de brievenbus. De kosten voor het verzenden zullen €6.75 bedragen. Een goede manier om een album te verzenden is deze tussen twee dik stukken karton leggen. Passend maken en goed intapen. En 'breekbaar' aan beide kanten schrijven.

Volgens mij past een LP wel in een pizzadoos. Loze ruimte opvullen met toilet- of krantenpapier, of van dat bubbeltjesplastic, of van die witte piepschuimballetjes.

Ik zou de lp zeker in "bubbeltjesplastic" verpakken en daarna in karton, wil je zeker weten dat de lp (en de hoes) onbeschadigd aankomen. Pakketpost dus.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100