Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kun je een vinyl plaat verzenden? Een hele grote doos of bestaan er speciale enveloppen?

Het past niet door de brievenbus toch?

13 jaar geleden
in: Vervoer
24.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Past inderdaad niet door de brievenbus. Lengte mag wel (max 38) maar breedte is maximaal 26.5. Het wordt dus een pakketje van +/- 30 bij 30.

LP verzenddozen zijn best te krijgen, maar dan wel direct voor 10 of 20 stuks. B.v. hier:
http://www.wydr.nl/verzending/verzenddozen-1-3-lps.html

Hier is nog een tip:
http://www.platencollectie.nl/verzendadvies.html

Zelf zou ik het anders doen.
Kijk in je platencollecties of je nog albums met meerdere LP's hebt, waar je echt nooit meer iets mee zult doen. Die 3 LP's weggooien en je hebt een prima doos.

Maar het kan nog simpeler. Gewoon in een krant pakken, zodat het een beetje veert, als extra bescherming eventueel een kartonnetje erbij, voor de stevigheid. Net papiertje eromheen, hoekjes even goed verstevigen met plakband, etiketje voor de adresgegevens, en met koeienletters BREEKBAAR erop, op beide kanten. Gaat er niks mis. Succes! ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je kunt het als pakketje versturen. Bij TNT zijn dozen te koop, maar of er speciale dozen zijn voor een plaat waag ik te betwijfelen. Je zou eventueel een grote doos kunnen aanschaffen en de loze ruimte opvullen met luchtkussentjes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een LP past idd niet door de brievenbus. De kosten voor het verzenden zullen €6.75 bedragen.
Een goede manier om een album te verzenden is deze tussen twee dik stukken karton leggen. Passend maken en goed intapen. En 'breekbaar' aan beide kanten schrijven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij past een LP wel in een pizzadoos.
Loze ruimte opvullen met toilet- of krantenpapier, of van dat bubbeltjesplastic, of van die witte piepschuimballetjes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou de lp zeker in "bubbeltjesplastic" verpakken en daarna in karton, wil je zeker weten dat de lp (en de hoes) onbeschadigd aankomen. Pakketpost dus.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding