wie moet je bellen om een spookrijder te melden?

Als er sprake is van een ongeluk of een gevaarlijke situatie dan bel je 112. Wie moet je bellen als er sprake is van een gevaarlijke situatie op openbare weg?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer
1.3K

Antwoorden (3)

Ook via 112 doorgeven, dat is een alarmnummer waar men direct actie kan laten ondernemen.
13 jaar geleden
Een spookrijder kan altijd worden gemeld bij 112. De situatie is immers zeer ernstig gelet op de mogelijke gevolgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij direct gevaar 112, anders 0900-8844. Via de politie kan dan evt zo snel mogelijk actie ondernomen worden. Bronnen:
- http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/alarmnummer-112
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
112.
Vroeger kwam je dan direct bij de verkeerspolitie driebergen binnen met je "autotelefoon" tegenwoordig niet meer.
Dus voor dat je belt goed kijken waar je je bevindt wegnummer en kilometerpaaltje en richting waarin jij rijdt dan bellen.
politie via 112