Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe zorg ik dat mijn scooter sneller optrekt?

Ik heb een TGB 303RS, hij gaat nu max 65 km/u. Ik wil dat hij sneller optrekt maar niet dat z'n topsnelheid hoger wordt. Hoe doe ik dat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vervoer

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (3)

Je kunt bijvoorbeeld achter een groter tandwiel leggen. Dit gaat wel ten koste van de topsnelheid, echter 65 km/u mag wettelijk gezien al niet, dus een iets lagere top is dan geen probleem. Waarschijnlijk is je constructiesnelheid volgens je kentekenbewijs namelijk 45 km/u.
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden
Of je motor moet meer vermogen gaan leveren of je speelt met tandwielen. Bij een scooter waarbij de motor rechtstreeks het achterwiel aandrijft kan je dus niet spelen met tandwielen. Dus, meer vermogen. Dan wordt de topsnelheid ook hoger tenzij je deze kan begrenzen. Dat is technisch mogelijk maar ik denk dat je motor dan op de afgestelde max. snelheid niet meer zo lekker loopt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
helemaal niet opvoeren is het beste,want je scooterframe is niet veilig voor hogere snelheden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing