Mag je met een luchtballon overal over heen vliegen?Bijvoorbeeld over de kuip als er een wedstrijd bezig is

ik wil het weten

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vervoer
1.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je gaat toch geen bom gooien?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geweldige tekst bij extra uitleg! :-)
Antoni
14 jaar geleden
LOL

Antwoorden (5)

Ja, met toestemming. Maar je mag er niet uitspringen.
Zie link.
14 jaar geleden
Het antwoord inzake De Kuip is al gegeven...., maar op de volgende website kan wat meer lezen over ballonvaren.
Ballonvaarders kiezen doorgaans rustig vaargebied op, waar ook landingsmogelijkheid bestaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Goal1;

Ik denk dat je met een luchtballon zeker niet zomaar overal over mag vliegen. Ik denk daarbij aan omgeving en aanvliegroutes van vliegvelden, bepaalde industriegebieden, maar ook sommige militaire complexen. Een ballonvaarder is voor de landingsplaats ook erg afhankelijk van de goodwill van de eigenaar van de plek, dus dat zal in feite voor overvliegen ook wel zo gelden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet of je zomaar overal overheen mag vliegen, maar in tegenstelling tot gemotoriseerde vliegmachines is een ballon wat moeilijker te sturen, waar de wind waait, daar gaat de ballon.
Denk er echter wel aan dat balonnen doorgaans het luchtruim kiezen in gebieden met voldoende landingsmogelijkheden.
De kans dat een ballon over de kuip vliegt lijkt me daarmee wat kleiner. Waar moet het ding landen bij problemen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, minimaal 1000' boven mensenmassa's en je moet altijd een noodlanding kunnen maken.
Wel heb je verschillende delen luchtruim waar je aan bepaalde voorwaarden moet voldoen waar een luchtballon niet aan kan voldoen, zoals rondom luchthavens.