Kun je vanuit Europa direct naar de Filipijnen vliegen?

Erg lastig om hierover informatie te vinden, waarschijnlijk naar Manilla, de hoofdstad.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
3.1K
Bordensteker
4 jaar geleden
De vraag is naar directe vluchten.
Daarbij lijkt het verstandig om even op te merken dat in de luchtvaart sprake is van non-stop vluchten (dan maak je maar één landing) en directe vluchten, die een tussenlanding kunnen hebben, maar waarbij je dan wel met hetzelfde vliegtuig doorgaat naar je eindbestemming. De tussenlanding kan een commerciële stop zijn (dan gaan er daar ook passagiers uit, en soms ook in), of een fuel stop (dan wordt er alleen brandstof bijgetankt).
Daarnaast kun je dan nog bijvoorbeeld met Turkish Airlines vliegen, die je dan eerst van Schiphol naar Istanbul brengt, waar je moet overstappen op een andere Turkish Airlines vlucht naar Manila. Dan hangt de reisduur sterker af van de overstaptijd ginds, maar dit zijn dan doorgaans wel goedkopere aanbiedingen. KLM vliegt elke avond 20:55 als KL 807 vanaf Schiphol direct naar Manila. De vlucht is ook bekend als AF 8414 en op sommige dagen ook als CI 9388.
(Zie vervolg)
Bordensteker
4 jaar geleden
De reis duurt volgens schema bijna 16 uur. Eerst vlieg je ca. 11,5 uur tot aan de tussenlanding op Taipei, die gauw 2 uur duurt, en dan is het daarna met hetzelfde vliegtuig doorgaand nog een kleine 2 uur naar Manila. Je kunt de historie van de vluchten van de laatste 7 dagen met de actueel gerealiseerde reistijden terugzien op https://www.flightradar24.com/data/flights/kl807 . Aan de registratie van de vliegtuigen kun je zien dat hetzelfde vliegtuig doorgaat naar Manila. Je hoeft je niet op die site te registreren hoor. De tijdstippen zijn in lokale tijd. Als je vraag echt naar non-stop vluchten is, dan is het antwoord vanaf Amsterdam: geen non-stop vluchten. Daarvoor moet je in West-Europa vanaf Londen willen reizen. Maar ja, om er dan geen tweede vlucht aan vast te hangen, zou je dus eigenlijk met de trein naar Londen moeten reizen ... dan reis je dus eerst vérder van Manila weg ...
Londen blijft geografisch deel uitmaken van Europa, al wil Boris dat niet horen!

Antwoorden (2)

Philippine Airlines PR721 gaat rechtstreeks van Londen naar Manilla.
Non-stop.

Zinvolle aanvulling Bordensteker:
In de luchtvaart is sprake van non-stop vluchten (dan maak je maar één landing) en directe vluchten, die een tussenlanding kunnen hebben, maar waarbij je dan wel met hetzelfde vliegtuig doorgaat naar je eindbestemming.
KLM vliegt elke avond 20:55 als KL 807 vanaf Schiphol direct naar Manila. De vlucht is ook bekend als AF 8414 en op sommige dagen ook als CI 9388.
De reis duurt volgens schema bijna 16 uur. Eerst vlieg je ca. 11,5 uur tot aan de tussenlanding op Taipei, die gauw 2 uur duurt, en dan is het daarna met hetzelfde vliegtuig doorgaand nog een kleine 2 uur naar Manila.
SimonV
4 jaar geleden
Ja. Ik heb gezocht op Manila airport, gekeken welke vluchten daar arriveren. Geen enkele vlucht komt aan non-stop vanuit Europa.
Maar, ik zag bijvoorbeeld KL807 daar ook tussen staan.
KL807 vertrekt vanaf Schiphol en maakt een tussenlanding op Taipei.
Oftewel: ja dat kan, alleen niet zonder tussenlanding.
n.a.v. het antwoord van SimonV: ja die vlucht vanaf Londen staat er ook in, dat is dus wel non-stop.
Toegevoegd op 06 juli 2019 15:58: tekst