hoeveel vliegvelden zijn er over de hele wereld?

Is dit bekend? of zijn het er ontelbaar veel?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat is een vliegveld? Iets waar internationaal op gevlogen wordt of is een grasveldje voor eenmotorige vliegtuigjes in de outback van Australia ook een vliegveld?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
gewoon waar een vliegtuig kan landen. dus ook van die kleine vliegveldjes met bijv ook een landingsbaan van gras ofzo.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een aanvulling moet je in je antwoord zetten en ja dan is het antwoord: oneindig, heb je enig idee hoeveel mensen in afrika en australie een grasveldje hebben achter hun huis waar een vliegtuigje kan landen?

Antwoorden (3)

Misschien heb je aan de link wat?

Het is wel moeilijk vast te stellen aangezien je eisen moet stellen van wat een vliegveld is en wat niet. Er zijn genoeg plekken waar bijv alleen een landingsbaan is. Tel je dat ook mee ja of nee.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er is al eerder aangegeven dat een van de vragen is wanneer is een vliegveld een vliegveld.

Gebruik je de definitie volgens het CIA Factbook,
Een vliegveld is een vliegveld als dat vanuit de lucht als een vliegveld herkend wordt (ongeacht of het wel of niet in gebruik is), dan komen we in 2012 op ongeveer
43.794 vliegvelden, waarvan er 15.079 in de Verenigde staten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als je weet dat er in nederland al 30 officiële vliegvelden zijn. dan kan je makkelijk uitreken hoeveel er ongeveer zijn.

Of het exact te weten. kan ik het antwoord wel zeggen. dit zijn er 43.987 in Mei 2012. er komen er elke maand weer een paar bij. een vliegvel mag pas een vliegveld genoemd worden. wanneer er een Cri-cri (kleinste vliegtuig ter wereld) er kan opstijgen en langen. de baan moet minimaal 900M zijn.