Wat zijn de eisen voor stewardessen?

Zijn er eisen als de maximale lengte en het maximale gewicht? Wat is de beste maatschappij om als stewardess bij te vliegen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet idd aardig lang zijn en slank.. Ook moet je vloeiende talen spreken.

Antwoorden (3)

Toelatingseisen voor de TIO hogeschool:
Vmbo-diploma (TL, GL, KL).
·
Wie geen tweede moderne vreemde taal in het pakket heeft, kan Duits 1, Frans 1 of Spaans 1 kiezen.
·
Op basis van een havo- of relevant mbo-diploma (niveau 2 of 3) kun je in één jaar SRH afronden. Je krijgt dan een aangepast intensief fasttrackprogramma

KLM:
De functie-eisen zijn: minimaal leeftijd van 21 jaar; minimaal havo of mavo aangevuld met een mbo opleiding (minimaal niveau 3 + diploma) of relevante werkervaring; goede beheersing van de Nederlandse & Engelse taal in woord en geschrift;
representatief en verzorgd uiterlijk; Schiphol te allen tijde binnen 60 minuten kunnen bereiken; als je een bril of lenzen draagt een maximale sterkte tussen -5 en +5;

....lengte minimaal 1.58 meter tot maximaal 1.90 meter; in het bezit van een zwemdiploma; werkervaring in een contactuele functie waarbij je face-to-face klantencontact hebt gehad is een pré.

Voor de cityhopper:
O.A. : ....minimaal 1.58 meter & maximaal 1.78 meter lang, bril/lenzen max.-5 of +5,

Enfin, op deze site staan de eisen per vliegmaatschappij.

Maximaal gewicht wordt nergens genoemd.

Bij Ryanair staat er nog bij:
................. en gewicht in juiste proportie,

http://www.tio.nl/stewardess_receptioniste_hostess/toelating/functie_eisen_stewardess/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zwemdiploma... LOL. + voor je info.
Ik heb ooit KLM gevlogen en daar kwam ik een redelijk gevulde stewardess tegen.
Vond ik echt een verademing na al die gratenpakhuizen.
Er zijn verschillende maatschappijen, die niet allemaal dezelfde eisen stellen aan een aankomend stewardess.
Wat betreft lengte bijv
Bij KLM tussen 158 en 178 cm
Bij Transavia tussn 160 en 190 cm

Over gewicht is niet echt iets bekend.

In het algemeen geldt: minimaal Havo - MBO opleiding, representatief zijn, brilsterkte tussen -5 en +5, Goed Engels spreken en max. een uur vanaf Schiphol wonen.
Hieronder bij de link zie je de eisen per maatschappij.

http://stewardess.blogo.nl/2006/09/14/stewardess-worden-2/

Het prettigst werken is bij de KLM. Die zorgt goed voor zijn personeel. Bovendien zijn de vliegtijden aantrekkelijker.
De andere maatschappijen zijn chartermaatschappijen en vliegen in het algemeen op vakantiebestemmingen met ongunstige vliegtijden, zoals 's avonds laat, 's nachts en 's. morgens heel vroeg en daan weer terug. Bij KLM heb je meer variatie en ook lange vluchten met "overblijfdagen" in een ver land, zodat je nog een wat kunt zien.

KLM stelt zware eisen en heeft een eigen zware opleiding van, ik dacht 7 weken, die jou niets kost.

Toegevoegd na 3 dagen:
Er zit een foutje in:

Bij KLM is de max. lengte 1.90. cm.
Bij KLM Cityhopper 1.78 cm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de link die ik vond staat 178 cm. Niet juist dus. Er zijn dus kennelijk verschillende "maten" in omloop. Ik zal het mijn zusje vragen als ze weer in het land is. Ze is nu "uitgevlogen" voor KLM (als Stewardess).
Het verschilt. Bij Aeroflot (Rusland):
· lengte
vrouwen 160-175 cm
mannen 170-185 cm;

· kledingmaat
vrouwen: 42-48
mannen: 46-54

Het lijkt er op dat ze in Rusland rare damesmaten hebben.
Naast een salaris van 30.500 roebels krijg je een "big holiday" en een verblijf in een kuuroord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Per maand. De roebels dan.