Grappig dat ik daar toevallig vandaag aan dacht, waarom weet ik niet. Ik ben 45 dus die crash van Teneriff heb ik vadaag toevallig opgezocht. In '77 dus, daarvoor heeft KLM ook onder andere namen wat kleine en grotere crashes gehad, maar na 77 niet meer. Ik weet niet hoe het komt, maar jouw vraag doet me griezelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat heb ik ook , ik kreeg de koude rillingen. De vraag komt mij bekend voor . Maar ik ken hem niet . Tenerife was natuurlijk verschikkelijk dat willen we nooit meer zien.
In totaal 8 keer. Maar 1977 was de laatste keer waarbij mensen om kwamen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, als je kijkt op onderstaande link vind je er een heleboel. Ik heb er een paar uit de lijst naar hier gekopieerd..

- 1934-20-12 KLM Douglas DC-2 PH-AJU "Uiver" komt onderweg van Nederland naar Indië in de problemen door een hevig noodweer en stort neer in de Syrische woestijn. Er zijn geen overlevenden.
- 1935-06-04 KLM Fokker F.XII PH-AFL "Leeuwerik" stort neer bij Brilon, vermoedelijk als gevolg van te laag vliegen. Beide passagiers en de 5 bemanningsleden komen om het leven.
- 1946-14-11 KLM Douglas C-47 PH-TBW stort neer bij Schiphol als gevolg van een foutieve landing. Alle 21 passagiers en de 5 bemanningsleden komen om het leven. Onder de passagiers bevindt zich de schrijver Herman de Man.
- 1947-26-01 Een DC-3 van KLM komt in moeilijkheden na een tussenlanding op de Deense luchthaven Kastrup. Even na het opstijgen stort het toestel vanaf een hoogte van 50 meter met zijn neus naar beneden en ontploft. Alle 22 inzittenden, waaronder de Zweedse kroonprins Gustaaf Adolf en de Amerikaanse operazangeres en actrice Grace Moore komen om het leven.
- 1947-20-10 De KLM Lockheed Constellation PH-TEN "Nijmegen", op weg van Amsterdam naar New York, stort neer tijdens een mislukte poging tot een tussenlanding in Glasgow. Alle inzittenden, 30 passagiers en 10 bemanningsleden, komen om het leven.
- 1994-04-04 Een Saab 340 van KLM Cityhopper crasht bij de landing op Schiphol na te zijn teruggekeerd vanwege motorstoring. Er vallen drie doden.

Gelukkig heeft KLM de laatste jaren niet meer met zulke tragische ongelukken te doen gehad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je KLm cityhopper mee telt is er bij moerdijk ook nog 1 neergestort in de jaren 80
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die crash bij Moerdijk was volgens mij van de NLM. Niet KLC.