Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag je de optie post restante gebruiken, ook al heb je wel een vaste woonplaats?

Ik wil namelijk ivm privacy niet dat de afzender mijn woonplaats kent. En zijn er beperkingen bij post restante? Dus is er verplicht een legitimatiebewijs nodig, of mogen zij mij naar de inhoud vragen/de inhoud bekijken?
Ik baseer me hierbij op de service van Postnl
En is post restante ook mogelijk voor pakketjes? Op de site van postnl staat namelijk iets over brieven, maar niet over pakketjes.
En kan het pakket alleen op het postkantoor gestuurd worden, of ook naar een postnl punt

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
4.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Je mag ook met een vast woonadres van post restante gebruik maken. Je dient je natuurlijk wel te legitimeren.
Er zijn geen echte postkantoren meer in Nederland. Er zijn wel legio andere plekken waar post opgehaald kan worden. Ze verwerken echter niet allemaal Poste Restante, ook verwerken sommige soorten ophaallocaties enkel bepaalde vormen van post. Het is dus zaak altijd vooraf te controleren of een ophaalpunt Poste Restante accepteert, en zo ja welke vormen (kaart, brief, aangetekend stuk, pakket) en wat de precieze bewaartermijnen zijn. Dat laatste kan ook afwijken.
(Lees meer...)
SimonV
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding