Hoeveel verzendkosten moet ik betalen voor een luchtkussenenvelop?

Ik moet via bpost een lucthkussenenvelop opsturen en had op de site van bpost de afmetingen en het gewicht ervan ingegeven om de kosten te berekenen, maar hier komt telkens de melding dat deze afmetingen niet juist zijn, dus stel ik mijn vraag hier. Iemand enig idee hoeveel verzendkosten ik moet betalen voor volgende afmetingen:
175mm lang
118mm breed
15mm dik
20 gram
Ik zou graag de verzendprijs weten van België naar België en van België naar Nederland.

3 jaar geleden
8.4K
Pieterke
3 jaar geleden
Heb je het op deze site geprobeerd? Hier kun je ook andere afmetingen invullen:https://www.bpost.be/site/nl/verzenden/brieven-en-kaarten/bereken-het-tarief-voor-een-brief.
FVH
3 jaar geleden
Ja op die site heb ik het geprobeert maar het werkt jammer genoeg niet met de afmetingen die ik heb ingegeven
Amadea
3 jaar geleden
Gaat het om vervoer binnen België of naar een ander land in of buiten Europa?
FVH
3 jaar geleden
Sorry helemaal vergetent te vermelden de enveloppen worden verzenden vanuit België. Eén van de twee blijft binnen België en één gaat naar Nederland.
TurfGraver
3 jaar geleden
België - € 1.96
Nederland - € 4.65
FVH
3 jaar geleden
Voor mensen die graag het antwoord weten, ik ben naar een kantoor van Bpost geweest voor de zekerheid en voor deze afmetingen is het tot 50g voor België €0,98 (postzegel nr.1 België) en voor Nederland €1,55 (postzegel nr.1 Europe). Wanneer ik het buiten Europa zou willen versturen is het €1,77 (postzegel nr.1 World). Al mijn pakketjes zijn al toegekomen bij de ontvanger als ik het zo doe, dus het klopt!

Antwoorden (1)

Een luchtkussen-enveloppe die in een normale brievenbus past (en dat is in jouw geval) heet brievenbuspost en betaal je als een gewone enveloppe. Tot 20 gram is dat in Nederland een zegel van nationaal nr 1.