Kun je post laten frankeren bij een post nl balie?

Ik heb maar iets van 8 a 10 kerstkaarten te versturen. Dus ik heb geen 20 decemberzegels nodig. Verder verstuur ik zeer zelden post dus de overgebleven decemberzegels zal ik niet gebruiken als ik er 20 koop.
Kun je nog met je kaarten naar de post nl balie in Primera en ze daar per stuk laten frankeren? Vroeger kon dat wel.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
3.5K
Amadea
4 jaar geleden
Vraag een buurvrouw, vriendin of andere bekende of die tien decemberzegels door jou wil laten overkopen. De meeste mensen houden zegels over.
Inekez1
4 jaar geleden
Koop gewoon 20 zegels en bewaar er 10. Volgend jaar zijn ze ook nog geldig. Als je dan weer 10 kaarten wil versturen hoef je geen zegels meer te kopen. Postzegels worden elk jaar duurder, dus als je nu een voorraad koopt ben je goedkoper uit dan elk jaar precies genoeg kopen voor dat jaar.

Antwoorden (2)

Postzegels zijn te koop per vel van 10 stuks (Nederland 1 en 2) en 5 stuks (internationale postzegel). Heb je er niet zo veel nodig? Koop dan online (of met de PostNL-app) een postzegelcode. Deze postzegelcode schrijf je op de plek waar je normaal de postzegel zou plakken. Je kunt je post natuurlijk ook gewoon afgeven bij een PostNL-locatie en daar betalen voor een postzegel.
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
De vraag gaat over decemberzegels. Die kun je niet per 10 kopen maar per 20.
Plus wat is nu het antwoord op mijn vraag? Kun je bij de balie nou wel of niet laten frankeren?
ronron1212
4 jaar geleden
Ja lees alles ook de link dat kan en je decemberzegels gaat niet die kun je alleen in de vaste omvang kopen
Ja, je kunt bij de post Nl balie per stuk laten frankeren, maar niet tegen het decembertarief. Het decembertarief geldt alleen voor sets van 20 stuks.