Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Envelop met inhoud tot 50 gram - hoeveel A4 blaadjes zijn dat in een standaard rechthoekige envelop?

Ik heb 4 blaadjes in zo'n envelop, zou dat meer of minder dan 50 gram zijn? Of is dat helemaal niet te zeggen zonder brievenwegertje?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
52.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Daarvoor hebben ze de definitie x-grams papier...
dus per vierkante meter 100 grams papier... Zo kun je zelf uitrekenen hoe zwaar een bladzijde is...

Maar je zit met 4 blaadjes en een envelop onder de 50 gram hoor...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
denk het ook.. bedankt
Even uitrekenen, één A4tje is 21x29,7cm. het gramsgewicht is meestal 80 gram per vierkante meter!Zo kun je er achter komen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn 4 vellen zijn een voorgedrukt formulier, ze zijn iets dikker dan mijn printpapier. Maar veel meer dan 6 gram per vel zal het wel niet zijn. Ik ga ervan uit dat ik inclusief envelop dus wel onder de 50 gram zit. Bedankt.
4 blaadjes uit een normaal pak print papier wegen bij mij 20 gram samen...

envelopje erbij en je blijft nog onder de 50 gram...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1 A4 weegt precies 5 gram.
een standaard envelop weegt 3,3 gram.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
~Dat ligt toch aan het gramsgewicht Eef,hoe hoger het gramsgewicht,hoe zwaarder het velletje papier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Snap ik even niet?als een velletje 5 gram weegt dan wegen 2 velletjes toch 10 gram,of zie ik dat verkeerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@eef, papier bestaat uit verschillende diktes (wordt vaak met gewicht/gram aangeduid op het pak , en daardoor kan het dat de 1 iets zwaarder is dan de ander.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oke nou dat wist ik dus niet,weer wat geleerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn 4 vellen zijn een voorgedrukt formulier, ze zijn iets dikker dan mijn printpapier. Maar veel meer dan 6 gram per vel zal het wel niet zijn. Ik ga ervan uit dat ik inclusief envelop dus wel onder de 50 gram zit. Bedankt.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding