ALs je op een OV chip reist krijg je geen kaartje meer hoe moet ik nu de kosten declareren bij mijn baas?

Nu dien ik elke maand mijn declaratie in met de trein en bus kaartjes want dat moet van de werkgever, maar ook van de belasting.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Je kunt geen overzicht krijgen als je een anonieme OV-chipkaart hebt. Je kunt ook geen overzichten afdrukken bij oplaadpunten, aleen de laatste transacties zien. Een medewerker van een service balie kan wel de laatste 10 transacties printen, maar deze bevatten nauwelijks informatie.

Neem dus een persoonlijke OV chipkaart en maak op de website een account aan. Je kunt dan wél je gegevens inzien en afdrukken.

Toegevoegd na 4 minuten:
Zie de link over de activatie van je account op de website. Ze geven aan dat het Vervoerbedrijf de laatste 10 transacties kan afdrukken, maar dan moet je wel een balie hebben. En een transactie is een check- in of uit. Dus een reis met overstappen kent meer transacties.

Via de website is dus aan te raden in combinatie met een persoonlijke OV chipkaart.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Dutcheese: Nee, nu haal je zaken door elkaar. Bij een persoonlijke OV chipkaart kan je een account aanmaken op de website van de OV chipkaart en je kaart koppelen. Dan kan je de gegevens afdrukken wanneer je dat wilt. Bij een anonieme OV chipkaart kan een medewerker van het vervoersbedrijf een soort kassabon printen met de laatste 10 transacties. Dat is wat anders dan de laatste 10 dagen. Als je elke dag met de trein en bus reist is dat al 4 transacties op één dag! Je zou dan elke twee dagen een bonnetje moeten vragen. Het aanvragen van een persoonlijke OV chipkaart is dan veel handiger.

Andere antwoorden (3)

Een printje maken van je zakelijke reizen vanaf de ov-chipkaart website
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een reisoverzicht uitprinten met je ov-chip bij de ns automaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan niet (in ieder geval niet voor bus- metroreizen) en als je toch weet hoe, dan ben ik heel benieuwd. Ik heb zelf aan anonieme OV chipkaart. Ik reis er niet mee met de trein, misschien kan het daarmee wel.
Als je een persoonlijke ov chipkaart hebt kun je via internet inloggen en je reis geschiedenis opzoeken en uitprinten. Daar waar je ook je keuzes kunt aangeven hoe je wilt reizen.