Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

De posters van de OV haltereclame borden, kan je die kopen nadat ze vervangen worden door nieuwe?

die grote glazen reclame borden waaruit vaak een wand van de ov halten bestaan, bevatten soms vrij mooie posters om bijvoorbeeld aan je muur te hangen. ik zeg niet alle, maar vaak die van bv pepsi of cola springen in het oog omdat ze gewoon vaak cool lijken om aan je muur te hangen in huis ergens. worden deze posters na afloop gewoon vernietigd, als ze worden vervangen door nieuwe ? dit is soms echt zonde, of kan je ze ergens kopen voordat ze weggegooid worden ? ik heb zelf een groot pepsi bord in mijn slaapkamer hangen en staat best leuk ook al is het een reclame bord. (gekocht ooit bij de kringloop)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

In de meeste gevallen worden de posters van de OV haltereclame borden niet verkocht na afloop, maar gewoon weggegooid of vernietigd. Reclamebureaus hebben vaak niet de ruimte om het op te slaan en zien het als oud materiaal.

Er zijn wel verhalen van mensen die contact opnemen met de bedrijven die de reclame plaatsen. Soms zijn ze bereid om de posters te verkopen of weg te geven, vooral als ze niet meer gebruikt worden. Het kan dus lonend zijn om daar eens naar te vragen als je specifiek iets moois wilt hebben.

Als je echt op zoek bent naar dat soort posters, kon je ook kijken bij kringloopwinkels, of online platforms waar tweedehands spullen worden verkocht. Vaak vind je daar verrassende dingen die je kunt gebruiken voor aan de muur!

Wie heeft ervaring met het kopen van zulke mooie reclameposters? Hebben jullie tips om zo'n ontwerp te bemachtigen?
(Lees meer...)
een uur geleden
Ik weet dat JC Decaux een exploitant is van deze reclameposterwanden in OV haltes, je zou hun kunnen benaderen en vragen of je via hun aan dergelijke posters kunt komen.
(Lees meer...)
23 minuten geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing