Is een persoonlijke ov chipkaart gratis bij abonnement?

Stel je wilt een abonnement nemen bij trein of bus etc. Is die persoonlijk ov chipkaart dan bij de prijs inbegrepen? Of verschilt dat per vervoerder?

5 jaar geleden
1.8K
ronron1212
5 jaar geleden
De kaart kost 7.50 om de 5 jaar.
BonBonvanJohn
5 jaar geleden
De kaart staat los van de abonnementen. het abonnement wordt achteraf op je kaart geladen
Amadea
5 jaar geleden
Ik heb een abonnement en nog nooit betaald voor de kaart. Maar, dat abonnement had ik al toen die dingen ingevoerd werden, en zolang het abonnement automatisch dóórloopt verandert dit niet. Bij een nieuw abonnement zul je vermoedelijk wél moeten betalen.
ronron1212
5 jaar geleden
https://www.consumentenbond.nl/acties/ov-chip-kosten

Antwoorden (1)

Bij NS krijg je bij een abonnement gratis persoonlijke OV-chipkaart, terwijl die normaal € 7,50 kost.

Bij Arriva kun je in de webwinkel alleen een abonnement bestellen als je een OV-chipkaart hebt, want daar moet je dan het nummer van doorgeven. Dus daar krijg je de kaart niet gratis bij. Op dezelfde wijze gaat het bij Connexxion.
Amadea
5 jaar geleden
ronron1212
5 jaar geleden
@Amadea en zo gaat het dus bij alle gemeentes en overige ov aanbieders?
Amadea
5 jaar geleden
Ken jij meer namen van vervoerders? Dan kun je dat zelf even googelen. Vermoedelijk is het zo.