Hebben alle TGV-treinen een barrijtuig?

Wij vertrekken maandag van Lille naar Parijs met de TGV.

Nu we vertrekken redelijk vroeg en m'n vraag was of alle TGV treinen een bar hebben in de trein? We zouden namelijk willen ontbijten op de trein maar ik weet niet of dit mogelijk zal zijn.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
4.2K

Het beste antwoord

Het valt niet mee om een nederlandstalige bron te vinden die iets beweert dat niet in tegenspraak is met de deel buitenlandse bronnen die in mijn ogen goed geïnformeerd zijn. Op grond van de elkaar bevestigende bronnen die ik in mijn twee reacties op de vraag noem, durf ik het antwoord aan dat er op een dienst tussen Lille en Parijs géén bar geopend zal zijn.

De vraag was of alle TGV-treinen een barrijtuig hebben, en mijn antwoord daarop is ja.
Maar daar een ontbijtje bemachtigen zal u naar menselijke berekening op dit traject helaas niet lukken.

"Een gewaarschuwd man is er twee waard", om het wat zuidelijker uit te drukken.
Bordensteker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Op 26 december vanaf 8.42 is er zelfs een restauratiewagen. De reis is 1uur en 6 minuten ::)) De vragensteller is een Vlaming, dus barrijtuig mag ook. Het is wel een korte rit, maar waarschijnlijk gaat de trein door naar Nice
Bordensteker
7 jaar geleden
Je hebt stevig doorgezocht. Maar er gaat er rond die tijd geen door naar Nice. De trein TGV 7530 met vertrektijd Lille Europe van 08:42 komt vanuit Dunkerque aangereden, maar eindigt wel in Paris Nord. Het langere voortraject en het tijdstip verklaren samen waarom hier de bar wél geopend is. De TGV 7536 van 09:13 rijdt ook via Lille Europe, en komt uit Boulogne en Fréthun op doorreis naar eindbestemming Paris Nord. Ook deze heeft een geopende bar. De eerdere treinen hebben soms ook een langer voortraject vanaf een startpunt ergens aan de Kanaalkust, maar houden de bar gesloten, aannemelijk wegens het nog te matineuze uur.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Bordesteker, dus goed advies van u, Superslogan: wat er ook gebeurt, voor een ontbijt is Parijs aan de beurt.

Andere antwoorden (1)

In de TGV Lille - Parijs is een restauratierijtuig aanwezig
http://www.treinreiziger.be/treinen/tgv-frankrijk/

Toegevoegd na 5 minuten:
http://hulp.nl.voyages-sncf.com/nl/search_results?keys=restauratie+tgv&rubric_filter=type%3Afaq_train+tid%3A821&search=Zoeken&form_build_id=form-87dBlDVbsH9i__jGamspU49I4KmR3BwW3uWl329Yy98&form_id=_vsct_feature_faq_search_form

Toegevoegd na 2 uur:
https://resultaten.nl.voyages-sncf.com/?clientId=24b1fe57-472c-4554-98a7-bfd2744a61a6&language=nl&country=NL#/?queryId=mzw8L
Als je op deze site de datum 26 december en tijd uitzoekt, dan klikt op het vinkje links naast Direct TGV kun je precies zien welke voorzieningen er zijn.

Toegevoegd na 2 uur:
Elke Thalystrein beschikt over …
Er zijn 8 rijtuigen per trein. Eentje daarvan is het barrijtuig. Hier kunnen reizigers snacks, dranken gaan kopen tijdens de rit. In de bar zijn ook metrotickets en magazines verkrijgbaar.
http://treinreisinfo.nl/internationale-treinen/thalys.html
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Amadea
7 jaar geleden
Maar een bar is een andere gelegenheid als een restauratie. De eerste wordt vooral gebruikt om gezellig alcoholische drankjes te nuttigen, terwijl de tweede dient voor het consumeren van een warme of koude maaltijd.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De vragensteller is Belgisch en reist vanuit Rijssel
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Amadea Barrijtuig
Een rijtuig voorzien van een kleine keuken, bar of cafetaria. Overigens zit het probleem vooral in de vraag, niet in het antwoord. De vrager vraagt ten eerste om alle TGV's terwijl dat niet van belang is, als je er met 1 reist, daarnaast legt deze uit dat deze wil ontbijten. Waarom je dan voor een barrijtuig kiest in je vraag ipv een restauratierijtuig is me onduidelijk. Echter is dat met het antwoord prima opgelost door restauratierijtuig te kiezen. @JoanDArc Je reactie is onduidelijk, je zegt iets, maar weinigen zullen begrijpen wat je ermee bedoelt. Bedoel je dat barrijtuig in België restauratierijtuig betekent?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@MrTomaat, SNCF noemt deze restauratierijtuigen "barrijtuigen", vandaar de verwarring waarschijnlijk