Mag je kip grillen in een trein?

Met een paar vrienden zaten we in de trein toen we dat plotseling bedachten. Zou het mogen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.2K
Powergen
7 jaar geleden
Hoe wil je dat dan doen...?
fremar
7 jaar geleden
Hoe zou dit dan willen doen?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
En vooral: Waarom??
Inekez1
7 jaar geleden
Dit is toch geen serieuze vraag. Natuurlijk mag dat niet. Wordt een leuke boel als iedereen met een wegwerpbbq gaat zitten roken in de trein.
Thecis
7 jaar geleden
@Powergen
@fremar
@inekez1
met een accu en een elektrische oven kom je een heel end. Dus dan rookt het niet. De geur hou je niet direct tegen en het tilt wat lastig, maar hoe te doen is dus heel erg simpel. @Lies12
En het waarom? Dat heeft hij uitgelegd, de vraag kwam naar boven. Zou het mogen. Ik heb me wel raardere dingen afgevraagd...
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Deze regels van de NS suggereren dat het niet mag:
http://www.ns.nl/binaries/_ht_1437557885634/content/assets/ns-nl/algemeen/algemene-voorwaarden-avr-ns-20150701-.pdf : blz. 11

Antwoorden (1)

Nee, dat mag niet.

De overlast van de geur (stank ?) de ruimte die een hete oven inneemt en het brandgevaar zijn allemaal redenen waarop dit niet toegestaan zal zijn.

Nog afgezien van de vraag hoe je in een trein in hemelsnaam een oven aan zou willen sluiten.

Toegevoegd na 35 minuten:
Voor een BBQ gelden overigens dezelfde bezwaren als een oven, met als bijkomstigheid dat het open vuur van een BBQ nóg gevaarlijker is.
(Stel dat de trein eens een noodstop moet maken, of zo...)
Thecis
7 jaar geleden
@Ozewiezewozewiezewallakristallix
Accu, omvormer, elektrische oven. Klaar. Het is erg simpel om in de trein (of ergens anders) een oventje aan te sluiten. Niet een grote industriele, kost wat veel accu's maar een kleine oven icm een kip in braadzak. Dat moet wel lukken hoor.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
7 jaar geleden
Een oven op een accu.... dan hebben de (draagbare) accu's tegenwoordig meer capaciteit dan ik dacht... Maar dat doet niets af aan de bezwaren: het blijft overlast en gevaarlijk.
Thecis
7 jaar geleden
Als je voorgegaarde kip hebt, hoef je alleen maar af te grillen. Scheelt wellucht een 3 kwartier ;-)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
In prinicipe wel leuk, de eerste barbeque ooit met meer dan 100 km/h....
Of nee de NS kan niet zo snel