Hoe kun je een treinreis laden die niet begint op het station waar je instapt?

Ik reis van normaliter van A naar B voor mijn werk, en dan terug. Daarvoor heb ik van mijn werkgever een chipkaart.

Nu wil ik echter privé nog even door van B naar C, om daarna weer terug te keren op het werk bij B. Voor het extra stuk wil ik mijn werkgever niet belasten dus die wil ik zelf betalen met een privé chipkaart.

De trein die ik daarvoor ga nemen rijdt direct van A naar C, zelfs zonder stop in B. Tussentijds uit- en inpiepen is dus niet mogelijk. De vraag is dus hoe ik een reisproduct kan laden op station A, maar dat geldig is tussen B en C?

Op de NS-site vind ik dit niet terug, noch op de automaat.

9 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat gaat niet. Pas als je uitcheckt met de OV-chipkaart wordt de reisafstand en worden dus ook de kosten bepaald voor het hele traject.

Je zult het dus handmatig moeten oplossen bij het indienen van de declaratie (opzoeken wat de kosten zijn van B naar C v.v en dat bedrag in mindering brengen.

Andere oplossing: een trein nemen die wel een tussenstop maakt in B, daar uitchecken en vervolgens weer inchecken met de andere kaart.
Computoon
9 jaar geleden
Poet
9 jaar geleden
Dat vreesde ik al...