Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik ben vorig jaar gestopt met mijn opleiding, kan ik mijn oude ov gebruiken?

Ik ben afgelopen schooljaar gestopt met mijn studie. Nu heb ik mijn ov studentenkaart nog gewoon. Kan ik het studentenreisproduct gewoon opnieuw ophalen bij een automaat of moet ik het helemaal opnieuw aanvragen?

Toegevoegd na 10 minuten:
Ik begin in september namelijk aan een nieuwe opleiding.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
949
Amadea
9 jaar geleden
Hoezo? Als jij niet meer studeert heb je geen recht meer op een studentenovkaart maar moet je reizen met openbaar vervoer gewoon zelf bekostigen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Inderdaad... en als je er wel mee blijft reizen heb je recht op een boete.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Sorry, ik ben vergeten in mn beschrijving te zetten dat ik dit jaar wel begin aan een nieuwe opleiding.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je stopt met je opleiding heb je officieel geen recht meer op studiefinanciering en dus ook je studentenreisproduct, reis je toch gewoon met je studentenreisproduct dan kun je een boete verwachten, neem contact met het duo. Als je in september weer begint moet je alles weer opnieuw aanvragen dus ook je studentenreisproduct.
Antoni
9 jaar geleden
De website van de Dienst Uitvoering Onderwijs (de DUO) is http://www.duo.nl/particulieren/default.asp.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ja, je moet alles weer opnieuw aanvragen als het een nieuwe opleiding is. En je studenten ov vorig jaar hebt stop gezet. Je kan natuurlijk wel de zelfde ov-chipkaart gebruiken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding