hoe moet je canon eos 1100D instellen voor treinen fotografie?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat ligt er maar net aan wat je op de foto wil zien. In ieder geval moet je spelen met Tv stand en dan kijken wat je wil. Lange sluitertijd (laag getal)= foto waarop je ziet dat de trein snel beweegt. Korte sluitertijd (hoog getal)= foto waarop de trein stil lijkt te staan als deze toch beweegt. Het getal is een deling waarbij je niet te zien krijgt 1/getal ,vandaar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar heb je het wel over rijdende treinen eigenlijk?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ja ik heb hier over rijdende treinen op snelheid van 130 km/h
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Snap je een beetje het idee achter mijn uitleg. Als je er meer over wil lezen/snappen, moet je zoeken naar bewegend beeld fotograferen. Het maakt niet uit of je een auto of een trein fotografeert (althans voor het idee).

Het beste antwoord

Begin op de voorgeprogrammeerde stand SPORT en bekijk daar de gebruikte Tijd en Diafragma waarden eens.
Krijg je daar acceptabele foto's mee dan kun je in de Tv (tijdvoorkeuze) stand met die instellingen gaan spelen en gaandeweg leer je de (on)mogelijkheden kennen.
Bewegingen bevries je met een korte sluitertijd van minimaal 1/125 sec, jou camera gaat tot 1/4000 sec. dus met voldoende licht kun je tot een ISOwaarde van maximaal 1600 behoorlijk snel foto's schieten. (boven de 1600 krijg je snel ruis met deze sensor)

Als voorbeeld van bevriezen een foto met 1/1500 sec sluitertijd, diafragma F4.5 en ISO 400. (met dezelfde camera)
Door de snelle tijd staan de druppels "stil" in de lucht.