Wat zijn de piepjes op een metro station in Amsterdam?

Als je op het perron staat van de Amsterdamse Metro hoor je telkens piepjes. Het komt uit de speakers en je lijkt ze niet alleen te horen als er bv een trein aankomt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (1)

Ik ben voor je op zoek gegaan en ben een tweetal verklaringen tegen gekomen. Hier staan ze op een rijtje!

1. Deze piepjes worden gedaan om zwervers weg te jagen! Je valt erdoor niet in slaap.

2. Deze piep is om visueel gehandicapten te informeren aan welke kant van het perron de metro stopt.

de laatste lijkt mij het meest logische! Ik hoop dat u hier wat aan hebt!