Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als ik een treinretour Hoorn - Den Haag koop, geldt Leiden dan als tussenstation?

Ik wil met een treinretour van NS van Hoorn naar Den Haag reizen, maar ook langs Leiden kunnen, om daar in de universiteitsbibliotheek te kunnen studeren. Kan Leiden dan als tussenstation worden gerekend omdat het op dezelfde route ligt? Want anders moet ik een andere manier bedenken om via Leiden naar Den Haag te komen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
649

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat mag als Leiden aan de 'gebruikelijke reisweg' ligt van Hoorn naar Den Haag. De gebruikelijke reisweg is de reisweg die meestal ook de kortste is.

Dat is het geval. Ja, het mag dus.

Als je uitstapt in Leiden en naderhand weer op de trein stapt richting Den Haag (en verder geen gebruik gemaakt van een ander vervoermiddel) hoef je niet uit te checken in Leiden als je uitstapt en niet in te checken in Leiden als je instapt op weg naar Den Haag. Je moet het zien als een doorgaande reis.
(Lees meer...)
Computoon
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je op Schiphol overstapt kun je de intercity naar Den Haag Centraal nemen, dan kun je er gewoon uit in Leiden, zowel met OV-chipkaart als papieren kaartje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bordensteker
10 jaar geleden
Ook als je een andere overstap neemt (Amsterdam Sloterdijk bijvoorbeeld), zul je altijd door Leiden komen. En omdat Leiden dus sowieso op je route ligt, mag je de reis daar altijd onderbreken.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding