OV abonnement kopen of boete betalen?

Ik ben een student die binnenkort geen recht meer heeft op zijn studenten-OV abonnement. Als ik mijn abonnement niet vóór een bepaalde datum stopzet, betaal ik €97 boete per halve maand.

Ik zal echter de komende tijd nog veelvuldig gebruik blijven maken van het openbaar vervoer, zowel de bus als de trein. Ik zit dus op het moment te kijken naar een OV-jaarabonnement. Het valt mij hierbij echter op dat deze behoorlijk duur is. Met meer dan €450 per maand is dit zelfs meer dan wat ik aan boetes kwijt zou zijn bij het behouden van mijn studenten-OV.

Is het dan niet slimmer om gewoon mijn studenten-OV niet stop te zetten? Ik besef dat dit niet helemaal comme il faut is, maar zolang ik de boetes keurig netjes blijf betalen is hier toch niks verkeerds aan, of mis ik nu iets?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hallo beste is wat je kan doen is gewoon stopzetten en kortingskaart nemen, dan kun je 40% korting krijgen dit geldt alleen maar voor NS.
Anders krijg je problemen de kosten zullen alleen maar omhoog gaan door rente en je wordt ook naar deurwaarder incasso bureau doorgestuurd dan kan je pas regelen treffen.
Succes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is een trajectkaart niet goedkoper?

Antwoorden (2)

Ja, als je het zo bekijkt zou ik inderdaad hetzelfde doen en liever voor de boetes gaan. Verder betaal je helemaal niet volgens mij buiten de boetes om. Totdat je deze weer inlevert.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Weet je wel zeker dat jij goed op de hoogte bent? Heeft DUO hier niet iets mee te maken?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dema geeft toch aan studenten OV kaart?! Duo heeft hier juist mee te maken en als je op de site kijkt heeft de vraagsteller dit volledig goed!
Natuurlijk is hier wel iets verkeerds aan. In feite reis je dan illegaal op kosten van de Nederlandse belastingbetaler want je . Als iedereen zo redeneerde als jij zou het openbaar vervoer nog duurder worden dan het nu is. Het heet niet voor niets een boete.

Toegevoegd na 9 minuten:
In geval van misbruik van het studentenreisproduct (gebruik tegen de voorwaarden in) kan overigens aangifte worden gedaan bij het Openbaar Ministerie.
Computoon