Nee, dat lukt je niet. Je zit met heel veel kleine lijntjes, die je heen en terug zult moeten gaan. In Groningen heb je bijvoorbeeld de lijn van Groningen naar Roodeschool, de lijn van Groningen naar Delfzijl en de lijn naar Nieuweschans. Je moet elke keer van het eindpunt weer terug naar Groningen (of een station daar vlakbij), en dan naar de volgende lijn. En dan heb je alleen Groningen nog maar gehad. Noord-Holland moet je helemaal in, en dan weer terug, en in Zeeland moet je helemaal naar Vlissingen en weer terug.
Lukt echt niet in een dag.

Toegevoegd na 4 minuten:
Van Den Helder naar Groningen via Maastricht kan in 8 uur en 40 minuten. Maar dan ben je nog niet in Zeeland geweest, en dan ben je op heel veel kleinere lijnen niet geweest.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In Nederland ligt ongeveer 2800km aan spoorlijnen, ongeveer een kwart daarvan is 'doodlopend' maar er zijn ook een aantal verbindingsstukken waar zonder station dus die kun je overslaan. Je moet dus zo'n 2800x1,25=3500km (min een beetje) spoor afleggen. Stel dat alle treinen op elkaar aansluiten en je dus niet op stations hoeft te wachten en dat de treinen een gemiddelde snelheid van 70km/u kunnen halen (lijkt me nog lichtelijk optimistisch als je bij elk station stopt) dan ben je volgens een hele grove en positieve schatting dus zo'n 3500/70=50uur bezig. Dat gaat je dus niet lukken in een dag, zeker niet als je je aan de NS dienstregeling moet houden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zeer mooi antwoord!! +