Ja, iedereen kan reizen met de Regiotaxi in verreweg heel Nederland. Maar in Twente hebben ze weer een ander taxibedrijf dan in de Achterhoek of Zuid-Holland. Zoek dus van tevoren op welke Regiotaxi je moet hebben.

Als je niet (meer) zelfstandig kan reizen als je oud of gehandicapt bent, dan heb je recht op een taxipasje waarbij je veel goedkoper kan reizen, maar alleen in de regio waar je woont. Die kun je bij de gemeente waar je woont bij het zorgloket aanvragen.

Kortom: als je 'gewoon' fit bent, kun je in de meeste regio's nog steeds de Regiotaxi bellen, maar krijg je dus niet de korting die ouderen en gehandicapten krijgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
-

Andere antwoorden (2)

Ja, iedereen kan gebruik maken van de regiotaxi, tenminste als er een regiotaxi bij u in de buurt rijdt.
11 jaar geleden
Regiotaxi

De regiotaxi is openbaar vervoer op afroep. U reist ermee van deur tot deur. Ook komen de taxi’s op bestemmingen waar het reguliere openbaar vervoer niet komt. De prijs van de regiotaxi ligt tussen het openbaar vervoer en de gewone taxi in.
Je bent waarschijnlijk in de war met speciaal vervoer.