hoelaat mag je weg met studentenOV en 40% korting kaart?

mijn vriendin en ik willen vrijdag gaan winkelen in amsterdam. Ik heb een ov en mijn vriendin die kan dan mee met 40% korting. ik wou graag weten of we dan ook gewoon voor 9 uur weg konden of kunnen we dan pas na 9 uur weg?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Na 9 uur s's morgens mag je vriendin met jou mee met 40 % korting. Voor 9 uur heb je geen korting.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De 40% korting geldt normaal pas vanaf 9.00 uur. Als je eerder wilt vertrekken moet je kaartjes voor de volle prijs kopen tot het station waar je na 9.00 uur arriveert. Maar voor de feestdagen en vakanties gelden uitzonderingen: 5 december 2011 t/m 1 januari 2012, Goede Vrijdag (6 april 2012), 2e Paasdag (9 april 2012), Koninginnedag (30 april), Hemelvaart (17 mei), 18 mei 2012 (dag na Hemelvaart) en op 2e Pinksterdag (28 mei 2012), de maanden juli en augustus, en 25 december t/m 31 december 2012 mag je ook vóór 9.00 uur 's morgens met korting reizen!

Toegevoegd na 1 minuut:
foutje, 5 december = 25 december
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waar heb je dat gelezen? :)
Amadea
12 jaar geleden
Op de NS-site!