Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik via NS traceren welk type trein er rijdt om een bepaald tijdstip?

Ik heb deze week ontdekt dat ik in een zeer luxe Intercity kom (met Internet) zodra ik om 18.09 de trein van Amsterdam Centraal naar Enkhuizen neem. Nu wil ik graag weten of deze trein ook op andere tijdstippen rijdt. Is er een mogelijkheid om dit te traceren?

Bedankt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wou dat ik dat ook kon maar helaas... De NS weet soms zelfs niet eens waar hun treinen zijn dus laat staan dat wij het kunnen weten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat internet vind ik trouwens niet echt super goed werken, valt vaak uit of is erg traag
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank voor de antwoorden! Ik reis dagelijks met de trein. Hij is echt luxe. Lekkere doorzak stoelen, tafeltjes en het Internet is goed wat mij betreft :)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Er is wel een app voor je mobiel: Actutrein. Werkt zoals reisplanner maar je kunt zien welke trein er rijdt op welk tijdstip.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hi Deetje, Ik kan die app niet vinden in de AppStore. Heb je de naam zo echt goed gespeld?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hey tommie82
Vergeten erbij te zetten dat het van android market is. Ik zie dat jij een Iphone hebt, dus wellicht is die daar niet op te vinden.

Andere antwoorden (3)

Nee. De informatie op de NS website zegt:
"Draadloos internet is nu nog in een beperkt aantal Intercity's beschikbaar, maar dat worden er steeds meer."

Maar waar die treinen rijden wordt nergens aangegeven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meestal worden intercity's planmatig op een bepaald traject gezet. De treinen met WiFi zijn van het type ICM; deze rijden planmatig op de intercity's Den Haag/Rotterdam/Schiphol-Groningen/Leeuwarden/Enschede en ook af en toe op andere trajecten (Zwolle-Roosendaal en Den Haag-Venlo). De meeste andere intercity's gebruiken VIRM-dubbeldeks-intercity's, deze rijden de meeste verbingen in de Randstad. Soms wijkt men af, zo rijdt er in de spits wel dubbeldekkers op het traject Den Haag/Rotterdam-Groningen/Leeuwarden.
Op het traject Amersfoort-Enkhuizen rijden meestal de dubbeldekkers zonder internet.
ICM wordt heel af en toe dus ingezet op jouw traject, maar dat is niet structureel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gebruik OV-info op je mobiele telefoon (alleen android)
Op internet zie: https://www.rijdendetreinen.nl/vertrektijden en voer dan het vertrek station in
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding