Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik met 0,47 cent op mijn ov chipkaart, gewoon inchecken in de bus? en dat ik dan gewoon in de min staat?

Toegevoegd na 2 minuten:
Op GVB staat dat je met 0,00 euro kan inchecken klopt dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
77.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het gaat erom of je een persoonlijke OV-Chipkaart hebt of een anonieme.

Met een persoonlijke OV-Chip-kaart kan je nog inchecken met 0 cent, maar met een anonieme OV-chipkaart moet er nog minimaal 4 euro op staan...

Als het saldo onder de 0 cent komt, moet je wel opwaarderen, anders kan je niet meer reizen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Nee dan krijg je een foutmelding
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Zover mij bekend kan je in bus en metro altijd inchecken als je een positief saldo heb (dus bijvoorbeeld 1 cent) theoretisch moet je dan ook kunnen overstappen, maar dat blijkt in de praktijk niet altijd te werken (ervaring)

Met de trein wordt het een heeeeel ander verhaal. Met je 0.47 cent kan je iig ergens komen :)

Toegevoegd na 3 minuten:
Volgens de site van OV-chip is 0 euro idd een positief saldo

quote:

Saldo en rente
Het minimale saldo op uw OV-chipkaart bedraagt € 0. Het maximale saldo is € 150. Er wordt geen rente vergoed over het saldo op uw OV-chipkaart.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
nee, want bij inchecken wordt er 5 euro afgeschreven van je tegoed. Bij uitchecken krijg je die terug en wordt de werkelijke ritprijs van je tegoed afgeschreven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zou betekenen dat er minimaal 5 euro op moet staan.
ik heb laatst ingecheckt met 84 cent.
Ik heb een studenten OV. Dus een abonnement. Toen ik (zonder er stil bij te staan) in had gelogd in de vakantie stond er -4 euro op. Daarvoor had ik er nog nooit geld opgezet. Je kan dus in ieder geval wel in de min staan.

Wat je ook kan doen is proberen in te loggen en voor de zekerheid contant geld meenemen voor als het niet lukt. Zodat je op een andere manier kan betalen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
uit eigen ervaring weet ik dat je bij GVB gewoon in kunt checken met 0,00 cent op je OV chipkaart.

dan kom je gewoon in de min te staan en zodra je de chipkaart weer oplaad verrekent die het bedrag.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding