Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik moet straks 4 maanden trein/busreizen daarna krijg ik mijn OV-kaart. Moet ik voor die 4 maanden een anonieme ov-kaart te kopen? En hoe werkt 't?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
755

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

je kunt soms beter een maandabonnement er op laten zetten. kijk eens bij de ns bij cortingen en abonnementen. ook voor de bus kan je een abonnement aanschaffen. dit id vaak goedkoper dan elke dag met een gewone ov reizen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
yup, ik heb nu ook een maandabbo. Het koste me wel vét veel vind ik persoonlijk. En als je zelf een beetje krap bij kas zit en op dit moment al helemaal is het gewoon veel geld. Thanks voor je reactie :)

Andere antwoorden (2)

Probeer een inschatting te maken vsn hoe vaak je gaat reizen, en ook wanneer (welke dag en tijdstip). Reken uit wat die reis kost zonder korting en met korting. Dan weet je of het loont om voor die periode een OV-kaart aan te schaffen. Let op: een OV-kaart koop je voor een jaar; de prijs die je daar voor betaalt moet je optellen bij de optelsom "reizen met korting" om een goede vergelijking te kunnen maken.
Ten slotte: misschien ga je vaker met het OV dan alleen voorstudie? Dat voirdeel moet je ook meenemen in je berekening. En, ik weet niet wat voor kaart je krijgt als student, misschien heb je over 4 maanden te maken met reizen die je met je studentenkaart niet kan maken, maar waarvoor je OV-kaart wel korting geeft?

PS heb je een rekenmachine? ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het beste kan je gewoon studente OV pakken want mijn vader werkt zelf bij de ns en dan en geeft ook alleen maar tips aan studente om een studente OV te pakken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah oké! Ik heb voor deze maand toch eerst een maandtraject abbo genomen maar dat vind ik behoorlijk prijzig. Ik betaalde 207,60 voor een maandje bus / trein. Ik ga binnenkort verder informeren want om nu nog even t/m december elke keer een paar honderd neer te leggen vind ik overdreven veel. Het scheelde dan wel weer 50 euro zou ik de hele maand losse kaartjes kopen. iig thanks voor je reactie!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding