Ik moet straks 4 maanden trein/busreizen daarna krijg ik mijn OV-kaart. Moet ik voor die 4 maanden een anonieme ov-kaart te kopen? En hoe werkt 't?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

je kunt soms beter een maandabonnement er op laten zetten. kijk eens bij de ns bij cortingen en abonnementen. ook voor de bus kan je een abonnement aanschaffen. dit id vaak goedkoper dan elke dag met een gewone ov reizen.

Probeer een inschatting te maken vsn hoe vaak je gaat reizen, en ook wanneer (welke dag en tijdstip). Reken uit wat die reis kost zonder korting en met korting. Dan weet je of het loont om voor die periode een OV-kaart aan te schaffen. Let op: een OV-kaart koop je voor een jaar; de prijs die je daar voor betaalt moet je optellen bij de optelsom "reizen met korting" om een goede vergelijking te kunnen maken. Ten slotte: misschien ga je vaker met het OV dan alleen voorstudie? Dat voirdeel moet je ook meenemen in je berekening. En, ik weet niet wat voor kaart je krijgt als student, misschien heb je over 4 maanden te maken met reizen die je met je studentenkaart niet kan maken, maar waarvoor je OV-kaart wel korting geeft? PS heb je een rekenmachine? ;-)

het beste kan je gewoon studente OV pakken want mijn vader werkt zelf bij de ns en dan en geeft ook alleen maar tips aan studente om een studente OV te pakken

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100