Het antwoord uit de link is wat kort door de bocht.

Voor bestuurders van een tram, dat als voertuig wordt aangemerkt, gelden dezelfde regels als voor bestuurders van overige voertuigen.

Er is slechts een aantal uitzonderingen van toepassing, waaronder artikel 11 lid 5 van het reglement; bestuurders mogen trams rechts inhalen, artikel 15 lid 2 onder b; op gelijkwaardige kruispunten verlenen bestuurders voorrang aan de tram en de uitzondering van lid 3 van artikel 18; bij het afslaan de tram hoeft geen voorrang te worden verleend aan rechtsdoorrijdende voertuigen.

Het antwoord op jouw vraag is dus: ja, een bestuurder van een tram moet voorrang verlenen aan een voetganger die gebruikt maakt van een voetgangersoversteekplaats (art. 49 lid 4 van het reglement) tenzij de voetganger een rood voetgangerslicht of een oranje knipperlicht (gevaarlijk punt: voorzichtigheid geboden) doorkruist.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee.
Zie: http://www.goeievraag.nl/vraag/rotterdam-rijden-trams-zebrapaden-verkeerslichten.19515
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze stoppen absoluut nooit , die trams.