Op onderstaande wikipedia-pagina staat een overzicht van alle ongelukken met aantal slachtoffers. Opgeteld zijn het er 395.
12 jaar geleden
tenminste 396

En dan gaan we uit van de "ernstige" ongevallen; een los fietsertjes of een springer (wat spijtig genoeg veel te vaak voorkomt) zijn in de eerder genoemde cijfers niet opgenomen.

Tot mijn verbazing staat het ongeluk rond de kerst 1993 bij Zaandam (1 dode, 11 gewonden, grote puinhoop) niet in het lijstje. In die tijd kwam ik bijna dagelijks langs die plek. Wellicht missen er nog meer "grotere" ongevallen.

http://www.anp-archief.nl/page/57692/nl

Toegevoegd na 10 minuten:
Ik heb hem even toegevoegd op WikiP ;-)

Toegevoegd na 35 minuten:
En naar aanleiding van de reactie van bamibal weer verwijderd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bamibal
12 jaar geleden
Deze dode was de inzittende van de personenwagen. De wikipedia-lijst noemt alleen de ongevallen waarbij treinreizigers zijn omgekomen.
Het is dus maar net hoe je de vraag interpreteert. Je wikipedia-aanpassing is in ieder geval niet correct.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt; dan halen we dat op wiki weer weg ;-)