Kan je met een voordeeluren abonnement van de NS ook korting krijgen in de bus?

Ik wil een voordeeluren abonnement kopen van de NS.
Daar krijg ik na 9u 40% korting mee op al mijn treinreizen bij de ns.
Als ik hem in de bus gebruik, krijg ik dan ook korting?
Ik vermoed namelijk dat ik ergens gelezen had dat ik dan geen 40, maar 20% korting in de bus krijg.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

De Voordeelurenkaart van NS geeft geen recht op korting in de bus.
Wel telt ie gelijk als OV-chipkaart, dus je kunt er geld opzetten en hem gebruiken als chipkaart in de bus (en je hoeft dan niet ook nog eens kosten te maken voor een aparte OV-chipkaart).
Het hele systeem van de Voordeelurenkaart gaat wel op de schop per augustus.

Lees hier over de bijkomende voordelen van de Voordelurenkaart: http://www.ns.nl/cs/Satellite/reizigers/regelen-en-kopen/voordeelurenabonnement

en hier over wat er gaat veranderen voor degenen die na 1 augustus een soortgelijk abonnement willen kopen:
http://www.treinreiziger.nl/actueel/binnenland/ns_vervangt_voordeelurenkaart_door_nieuwe_abonnementen-143528
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eigenlijk heb je het niet helemaal verdient...want je had een fout in je antwoord: Het hele systeem van de Voordeelurenkaart gaat wel op de schop per augustus. Op ns.nl staat:
Alle 1,4 miljoen bestaande klanten kunnen gebruik blijven maken van het huidige abonnement. Wel kunnen ze ervoor kiezen om over te stappen. Maar vooruit, je antwoord klopt wel, en bedankt hiervoor!

Andere antwoorden (2)

Nee, die voordeelurenkorting geldt alleen voor treinen. Alleen vroeger was die korting ook van toepassing op Interlinerbussen, want die waren ook van de Nederlandse Spoorwegen.
Amadea
12 jaar geleden
De NS heeft niets te maken met busmaatschappijen, als Connexion of Veolia. Kortingsbonnen voor de NS zullen dus niet in de bus werken en andersom.