hoe kan ik mijn ov chipkaart activeren?

ik heb net een ov chipkaart, maar snap er nog niet zoveel van. Hoe moet ik hem activeren? en kan ik hem daarna gelijk overal gebruiken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (2)

Lees de instructies die je erbij krijgt ;). Je kunt bij IB-groep kijken waar het dichtsbijzijnde oplaadpunt is. Dit is meestal in een supermarkt of postkantoor. Daar staan apparaten waar je je OV in kunt doen. Vervolgens druk je op 'pakket ophalen' en voila, er van uitgaande dat je een studentenabo hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je ook geen ander abo hebt, kun je ook je pinpas in de automaat steken en er een bepaald bedrag opzetten, waarmee je vervolgens kunt reizen. Je kunt hem dan ook meteen gebruiken.
Op deze website kun je je adres invoeren en krijg je een overzicht van de dichtstbijzijnde oplaadpunten. Daar kun je 'm ook activeren.